Ціни на гарнітуру VR скоро впадуть і ось чому

Технологія віртуальної реальності значно прогресувала в останні кілька років, але все ще знаходиться в скрутному становищі в одній конкретній області. Дозвольте мені, на один момент, направити мого внутрішнього Джиммі Макміллана і заявити, що вартість технологій VR занадто висока.

Давайте робити математику разом. HTC Vive коштує близько $799, тоді як Oculus обійдеться вам трохи дешевше в 599 доларів. Потім вам знадобиться досить потужний комп'ютер з виділеною відеокартою, щоб він працював з розумною продуктивністю - це може коштувати вам ще 800 доларів або більше, якщо ви купите вказаний комп'ютер з полиці.


Тоді вам потрібне якесь програмне забезпечення для запуску на нім. На момент написання статті найпопулярнішою VR-грою в Steam була Redout, яка коштує 35 доларів. Складіть все це разом, і ви почнете шукати ціну від 1500 до 2000 доларів, щоб почати грати в одну гру.

Але як щодо так званих «дешевих опцій», а саме Google Cardboard? и Samsung Gear VR ? Ну, правда. Ці гарнітури набагато дешевші, але вони все ще не дешеві. Вони вимагають, щоб у користувача була певна модель смартфона - майже завжди від середнього до високого класу.

Але незабаром - ну, в якийсь момент в 2017 році - ціни впадуть, і це все через компанію, про яку ви, можливо, не знаєте багато, принаймні, в області VR: Qualcomm.

Модель смартфона

Qualcomm є одним з найбільших виробників SoC для смартфонів (Система на чіпах) у світі.

Перебуваючи в Сан-Дієго, з офісами практично на всіх континентах, в компанії працює понад 33 000 осіб, а річний дохід становить понад 25 мільярдів доларів. Можливо, ви знайомі з його всюдисущою лінійкою процесорів Snapdragon, яку можна знайти на пристроях таких різних виробників, як HTC, Motorola, Samsung, Sharp і Sony.

Одна з тактик, які Qualcomm ефективно використовувала у своєму прагненні до домінування на ринку мобільних пристроїв, - це програма Reference Design. Коротше кажучи, це повнофункціональні смартфони, які містять кремній Snapdragon на внутрішній стороні - проблема полягає в тому, що вони не призначені для споживачів.


Швидше, сторонні виробники смартфонів (так звані OEM-виробники або виробники оригінального устаткування) використовують їх як основу для своїх власних пристроїв. Основи телефону є, але виробники можуть вносити невеликі зміни, такі як зміна дисплея або модернізація камери, щоб відрізняти телефон від інших смартфонів на основі того ж еталону.

Пристрої з еталонним дизайном чудові, тому що вони дозволяють виробникам економити значні суми грошей на дослідженнях і розробках (НДДКР). Це означає, що виробництво смартфонів у довгостроковій перспективі обходиться дешевше і, отже, призводить до зниження цін для споживачів.

Слід зазначити, що Qualcomm - не єдиний виробник чіпів з еталонною програмою проектування. MediaTek, Intel і BroadComm переслідували щось подібне раніше.

Отже, що це потрібно робити з VR?

Не дивно, що Qualcomm використовує уроки, отримані з бізнесу смартфонів, і застосовує їх у багатообіцяючому світі віртуальної реальності. VR820 - це його зусилля в цьому просторі.

Як випливає з назви, він заснований на чіпсеті Qualcomm Snapdragon 820, який можна знайти в ряді офігенних смартфонів, включаючи, крім іншого: LG G5, Samsung S7 и S7 Edge, HP Elite X3 и Xiaomi. Mi5 Pro.

На відміну від Vive і Rift, VR820 є автономним пристроєм, а це означає, що вам не потрібно прив'язуватися до комп'ютера, щоб він працював. Вся магія відбувається на самому пристрої.

І, як і слід було очікувати, він позначає всі рамки, які ви очікуєте від високопродуктивного VR-пристрою. Він має вбудовану систему стеження за очима з двома камерами, затримкою руху до фотона до 18 мс, двома фронтальними камерами для шести ступенів свободи і прозорих додатків, чотирма мікрофонами і датчиками для гіроскопа, акселерометром і магнітометром.


Але це нічого не означає, якщо дисплей зернистий і нудний. На щастя, це не так. Фактично, це краще, ніж у Vive і Rift, з роздільною здатністю 1440 x 1440 для кожного ока. (Дійсно, Vive і Rift мають 1080 x 1200 дисплеїв.)

Варто зазначити, що частота оновлення, яка життєво важлива, коли справа доходить до створення враження від віртуальної реальності, далеко не така хороша, як на вищезгаданих пристроях: 70 Гц порівняно з 90 Гц.

Подібно до вищезгаданих еталонних проектів, цей еталонний VR не буде кінцевим продуктом, який побачать окремі клієнти. Швидше, він буде куплений іншими виробниками і буде використовуватися в якості основи для їх власних майбутніх VR-пристроїв - він породить водорослеві розквіти гарнітур, все по-своєму різні, але все ще з тим же походженням.

Скільки це коштуватиме?

Давайте підіб'ємо підсумки. Еталонні конструкції - це, по суті, креслення, що дозволяють стороннім виробникам економити на НДДКР. Ці заощадження передаються споживачам надалі. У 2013 році Qualcomm повідомила, що понад 40 OEM-виробників використовували свої еталонні конструкції для створення 170 різних смартфонів, в основному для ринку Китаю, а також для споживачів в Індії, Бразилії, Тайвані і В'єтнамі.

Отже, який вплив мають еталонні конструкції Qualcomm на ціну VR-гарнітур?

Це ще належить з'ясувати. Компанія була незадоволена специфікою, але, говорячи про The Verge, вона сказала, що очікує, що одна з цих гарнітур буде коштувати стільки ж, скільки «високопродуктивний планшет». Це навмисно розпливчасто, але можна інтерпретувати це як значення між 300 і 500 доларами, враховуючи поточний ринок.


Що це означає для нас

Qualcomm VR820 вражає з двох дуже важливих причин.

По-перше, це призведе до поширення універсальних VR-гарнітур, які не смокчуть. За винятком частоти оновлення, яка, як я визнаю, є величезним недоліком, вона має ті ж характеристики, що й інші високопродуктивні гарнітури. У деяких випадках це абсолютно краще, ніж у HTC і Oculus.

По-друге, це зробить VR доступним. Дрібні виробники збираються взяти еталонний дизайн Qualcomm і будуть працювати з ним. Вони будуть створювати моделі, які дешевше, ніж ті, які виробляються діючими співробітниками.

Але я не думаю, що це буде важка битва за Qualcomm. Аж ніяк не.

Смартфони легко продати. Майже у кожного є один, і багато людей замінюють їх раз на рік, коли вони ламаються або випускаються більш привабливі моделі. Але VR-гарнітури - нішевий пристрій, і для багатьох цінність пропозиції не відразу очевидна. Qualcomm може боротися з ентузіазмом своїх OEM-партнерів.


Ви думаєте про придбання віртуальної гарнітури або ви все ще скептик? Якщо так, чи будете ви чекати одного з похідних VR820, або ви збираєтеся отримати Oculus або Vive? Дозвольте мені знати в коментарях нижче!

COM_SPPAGEBUILDER_NO_ITEMS_FOUND