Зрозумілий Едді: Куди подівся пістолет?

Віртуальна «дитина», керована штучним інтелектом, вперше успішно пройшла тести, призначені для нормальних дітей 4-5-річного віку.


Вперше це вдалося Едді (Eddie) - так назвали своє дітище творці нової інтелектуальної системи. Поки що основне застосування нової здатності вони бачать у комп'ютерних іграх. «Комп'ютерні персонажі, що населяють сьогоднішні ігри, - говорить Селмер Брінгсйорд (Selmer Bringsjord), - не володіють повноцінною індивідуальністю хоча б тому, що не усвідомлюють особливості індивідуальностей гравців». У майбутньому, - вважає він - віртуальні персонажі зможуть краще зрозуміти живих гравців, а значить - і передбачити їх поведінку і мотивацію, перетворившись на набагато більш серйозних суперників. Втім, колеги Брінгсйорду вважають, що їх розробка застосовна і в інших технологічних областях. Наприклад, пошукові системи, здатні зрозуміти і дізнатися відвідувача, його мотиви, зможуть запропонувати і більш точні результати пошуку.


Психологи широко застосовують тест на помилкові переконання для діагностування деяких відхилень розвитку - зокрема, аутизму. Випробуваному демонструється сцена, в якій дитина кладе якийсь предмет у ящик, закриває його і йде з кімнати. Потім його мама ховає предмет в інше місце - дитина не бачить цього. Будучи нездатним побачити світ очима інших, хворі на аутизм (або занадто ще маленькі діти, або комп'ютери) на питання про те, де буде дитина шукати предмет, відповідають, що там, куди її поклала мати. Тільки у віці 4-5 років людські діти починають розуміти, що дитина в цій сценці помилково буде вважати предмет як і раніше лежачим у скриньці.

Штучний розум Едді вчені на чолі з Селмером Брінгсйордом випробовували в «польових» умовах - у віртуальному світі Second Life. А справа була так. Два персонажа-аватари, керовані людьми, показали Едді дві валізи - зелену і червону, в якій лежав пістолет. Потім один персонаж пішов, а другий тим часом переклав пістолет у зелену валізу і закрив обидві. Потім Едді запитали, де людина, яка пішла, буде розшукувати пістолет - і той проявив чудеса розуміння, коректно відповівши: у червоній валізі. Втім, краще один раз побачити, так що дивіться відеоролик із записом тестування:

Сам Едді влаштований так, що постійно підтримує і оновлює базу даних фактів - наприклад, про те, де лежав і лежить пістолет - пов'язаних з іншими обставинами того, що відбувається - наприклад, про те, хто був присутній при тому, як зброя перемістилася в інше місце. У нього досить проста логіка: якщо хтось бачив щось, він про це знає, якщо не бачив - то ні. У таких нескладних ситуаціях, як тестування з валізами, це допомогло.

Втім, ряд фахівців зі штучного інтелекту вважають, що важливість цього досягнення сильно перебільшена - тим більше, що деякі схожі можливості вже були реалізовані і показані на роботах. На їхню думку, набагато більш цікавою демонстрацією була б здатність штучного інтелекту навчитися проходженню цього тесту, будучи спочатку нездатним проходити його - так, як це робить інтелект наш, природний.

Читайте також цікаву статтю про те, як тести на інтелект з успіхом проходив кінь, а вчені ламали голови, як їй це вдається: «Розумниця Ганс, арабський жеребець».

За інформацією New Scientist Tech


COM_SPPAGEBUILDER_NO_ITEMS_FOUND